Villkor 

Villkor och föreskrifter 

Allmänt:
För att handla från Sattviskt måste du vara 18 år. Varor lagda i varukorgen är inte reserverade förrän ordern är lagd och bekräftad.

Alla priser är inklusive moms och i svensk valuta. Priser kan komma att ändras, dock gäller priset vid lagd order under hela orderprocessen. Vi reserverar oss för prisändringar, feltryck i prislistan samt felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Stenar är naturliga och det kan förekomma ojämnheter, sprickor eller skillnad i färger. 

Frakt:

Gällande frakt är f.n 50 kr

Vilka länder skickar vi till:

Sattviskt skickar endast inom Sverige. 

Leveranssätt/Leveranstid:

Sattviskt skickar samtliga paket med Postnord idag, fullt spårbara till ditt utlämningsställe. Legitimation krävs för att få ut ditt paket.

Paketen skickas inom 1-4 dagar, längre leveranstider kan förekomma. 

Ofullständiga uppgifter mm.

Ofullständiga uppgifter; såsom felaktigt stavade namn (för och efternamn), adresser, telefonnummer mm. ansvarar du som kund för. Utlämningsställena är mycket noggranna på ditt namn på ordern överenstämmer med din legitimation. Ändringar från Postnords sida debiteras f.n. med 250kr exl moms.

Går ditt paket i retur pga ofullständiga uppgifter, skickas det igen till dig mot en kostnad av 150kr och då ingår en ny frakt till dig.

Kontrollera: kontrollera ditt paket vid mottagandet, vid ev skada eller felaktig produkt hör av dig till oss omgående eller senast inom 3 dagar från mottagandet, lättast skickar du ett mejl till oss på: sattviskt@sattviskt.nu

Reservation: Reservation för slutförsäljning, lagerfel, tryckfel på hemsidan. Sattviskt reserverar sig för ev. skriv/pris fel. Tänk på att olika monitorer/skärmar visar färger olika. Stenar är naturliga och olika varför utseendet kan variera.

Orderbekräftelse/Följesedel: medföljer paketet

Reklamation, Retur och Ångerrätt:

Reklamation:

Vi följer konsumentköplagen reklamationsrätt om det är produktionsfel. Vi förbehåller oss rätten att göra en reklamationsbedömning av returnerade varor. Smycken eller varor som tagit skada pga oaktsam hantering godkännes inte som reklamation. Tex.

-varor som blivit missfärgade pga kontakt med parfym

-varor som varit i långvarig kontakt med vatten, vissa kristaller tål inte detta

-varor som använts vid- eller efter träning kan bli missfärgat om du svettas mycket.

-Kristaller och stenar är naturmaterial och kan skifta i färg med åren, vid exponering av solljus, även naturliga repor kan förekomma.

-Mindre skönhetsfel som tillkommit i tillverkningen.

Så här reklamerar du en vara:

Kontakta Sattviskt via mejl sattviskt@sattviskt.nu och berätta när du köpte din vara, ordernummer, produktionsfel, skada mm. Bifoga även bilder på produkten och felet. Ta fotot mot vit bakgrund i bra ljus.
Efter kontakt med Sattviskt, sänder du varan och Sattviskt gör en bedöming av din reklamation. Godkäns reklamationen ersätts du för porto utlägg samt ny eller likvärdig vara. Sattviskt löser inte ut paket mot postförskott eller efterkrav.
Godkäns reklamationen ersätter vi dig för portoutlägg samt varans värde. Alternativt skickar dig en ny vara.

Retur:

Kontakta alltid Sattviskt före ev. retur.
Eventuella returer skall ske inom 14 dagar från mottagandet av paketet. Produkten skall vara oanvänd, du får undersöka den men ej använda den. Varan skall sändas åter i orginalförpackningen, väl inslagen. Bifoga även ordersedel, ordernummer och namn.

Kund står själv för returfrakten och att varan kommer fram hel till oss. Sattviskt löser ej ut postförskott eller efterdebiterade ordrar.

Vid återsändning av paketet senare än 14 dagar, kan ev. kostnad tillkomma.

Ej uthämtade paket: Försändelser som outlöst går i retur till Sattviskt är inte detsamma som en retur. Vill du ändå ha ditt paket så gäller ny frakt samt returfrakt då fraktbolagen debiterar frakt.

Vi debiterar 299kr för ej utlösta paket, där kund ej vill ha sitt paket. I denna kostnad ingår returfrakten samt hantering av paketet. 

Så här gör du om du vill returnera en vara:

Kontakta Sattviskt via mejl, och berätta när du köpte din vara inom 14dagar från mottagandet. Du ansvarar själv för returfrakten och att varan kommer säkert tillbaka till oss.

Skicka returen till: Sattviskt, Nygatan 29, 46231 Vänersborg

Märk ordern med ditt namn ordernummer mm. 

Ångerrätt: Sattviskt följer konsumentköpslagen

Skador på paket: Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Byten:

Vi tillämpar inte bytesrätt. Sänd den felaktiga varan åter till oss, vi krediterar den, och du kan lägga en ny order,

Tillägg på order: Tag kontakt så snart som möjligt om du vill göra ett tillägg till ordern. om ordern hunnit skickas är tillägg inte möjligt, då får ny order läggas. 

Bilder, Text & Fotografier:

Får inte kopieras och användas utan tillåtelse av Sattviskt dessa går under Copyright och tillhör Sattviskt.  Används dessa, lånas eller stjäls debiteras 400kr/bild.

Betalningsalternativ:

Swish: Sattviskt erbjuder betalning med Swish välj detta betalsätt i kassan, glöm inte att fylla i ditt mobilnummer i avsedd ruta.